Pias Blogg

Pias Blogg

lauantai 29. lokakuuta 2011

Det finns alltid människor som gör en besviken...

Det var en kille här i torsdag som gjorde mig SÅ arg med sina skrivelser åt mig på FB ! Men nu så orkar jag inte bry mig längre. Konstaterade att han inte kan vara riktit frisk, eftersom en "vanlig" mänska njuter inte av att bli hatad, inte jag åtminstone?
 Det var ett par människor som tyckte att jag skulle anmäla honom pga att han bröt mot lagen.

Grov ärekränkning
Om den i 9 § 1 mom. avsedda ärekränkningen

1) sker genom ett massmedium eller genom att uppgiften eller antydan på något annat sätt görs tillgänglig för ett stort antal människor, eller

2) orsakar stort eller långvarigt lidande eller särskilt stor eller kännbar skada,

och ärekränkningen även bedömd som en helhet är grov, skall gärningsmannen för grov ärekränkning dömas till böter eller fängelse i högst två år.




Han skulle verkligen förtjäna en wakeupcall !!!
MEN, jag skulle helt enkelt inte orka gå igenom en sådan procedur... Fast jag inte vill att han ska fortsätta med sådäna onödigheter, att "såra" nyblivna lyckliga föräldrar ...

Det jag skulle vilja/kunna göra är att ta en diskussion med hans föräldrar, men eftersom jag vet vem hans pappa är så har jag inte så stor lust.... Inte världens trevligaste person..



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti