Pias Blogg

Pias Blogg

lauantai 16. kesäkuuta 2012

En lyckad dag.

Tänkte imorn att jag skulle stiga upp där vid 7 tiden för att duscha före Aron vaknar, men nej, där låg han vaken i sin säng och stirrade på mig och log med sitt gulliga leénde och sa "mamma".
Så det blev då att ta av hans pyjamas och blöja, tappa upp badvatten åt honom och sedan duscha på samma gång som han fick bada. Sedan torkade vi oss och fick på oss kläder. Jag sminkade mig snabbt och torkade håret. Sen så blev det att kämpa med att få gröten i Aron. Men med en och annan konst så går det alltid. Jag drack en kaffekopp och sedan blev det att dra iväg till kokkola med mamma och syster + hennes barn. Aron fick stanna hemma med pappsen.
Det var riktigt skönt att i lugn och ro få titta på kläder. Brände en hel del pengar, kanske nästan för mycket. Men hittade i alla fall två skjortor, ett par skor, en lång och tunn "skjorta", en vanlig svart tubtopp. Och åt Aron två pyjamasar, ett par solbrillor och shorts. Och sedan åt Benjamin en försedan födelsedagspresent: lacosteparfym och ett bälte.
Så en helt lyckad dag var det.... förutom de två parkeringbötrarna vi fick på 40€ var....
Kan sätta upp bilder på inköpen lite senare idag för nu ska det städas här!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti