Pias Blogg

Pias Blogg

tiistai 24. heinäkuuta 2012

Hmm

Ojdå, bloggen har vel visst lämnat liten nu igen.
Hmm.. försöker fundera vad vi "doonat" på med de senaste dagarna. I alla fall har det varit en del innesittande på grund av det trista vädret. I jobbet har jag spenderat lite tid också men nu har jag två veckor semester! Jakobsdagar var det ju också här förra veckan. Besökte cityn endast fre och lö. Började känna mig gammal när man jag kom in till stan och kände att jag kunde åka hem med det samma när jag tittade på ungdomarna som sprang på och var lite väl fulla och bara gjorde bort sig :D Minns när jag var 15,16 så såg man fram emot jeppisdagarna läääänge före. Det var ju så spännande och roligt att vara i skolparken som underårig. Men nu, så märker man hur tråkigt det igentligen är. Det enda som är roligt när det en gång om året samlas lite folk i lilla jakobstad. Fast igentligen hatar jag när man får trängas och bli bara arg på allt folk :D
På lördagen fick hamnade mamma sköta Aron. Jag och Benjamin åkte till larsmo, till Lisa och Alex.
Hade det trevligt där, catchade upp lite gamla minnen och pratade nu bara på och så. Vi åkte sedan iväg till stan. Tänkte vi skulle besöka netti. Men no way vi kunde stanna där, vi gick raka vägen ut därifrån. Helt fullt packat.
Vi gick nu på i stan lite. Gick in till dragon. Gick på i stan. Åkte hem. Helt ok kväll, med andra ord.
När vi kom hem, in på gården så var klockan typ 3. Pappa stod i dörröppningen och frågade om vi såg någon man som var i närheten. Jag såg en gubbe sitta på trappan vid loppiset bredvid vårt hus.
Pappa berättade att de var och sov och  mitt i allt kom kissen in i deras rum. Katten hade varit ute och ingen chans att hon hade kunnat öppna dörren.
Det hade smällt i dörren flera gånger, precis som att någon försökte komma in men slapp inte.
Pappa gick och kollade, han såg en svart skugga genom dörrglaset och han fråga "kuka siellä" alltså "vem e där". Mannen svarade inte, utan bara hickade. Han var altså en aning full.
Efter en stund satte sig mannen på trappan och försökte få på sig sin strumpa och sko. Men nej, han var för full eller något. Så han lämnade efter sig sin sko och strumpa och gick iväg.

Så om det är någon som saknar en svart strumpa och en svart converse, så finns de här :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti