Pias Blogg

Pias Blogg

keskiviikko 28. joulukuuta 2011

.

Hejsanhoppsan!

Har inte riktigt orkat blogga nu under julhelgen.
Berättar kort om julen. Dagen spenderade vi hos mitt. Min mormor,farmor och syster + hennes familj kom hit. Vi åt god mat och öppnade sedan julklapparna. Aron förstod sig inte på klapparna utan lekte hellre med julpappren och banden, så jag fick assistera och öppna hans julklappar. Han fick en massa kläder och lite leksaker mm. Han är ju så liten ännu så han förstår inte att han ens fått något.. :P
Jag hade nog också tydligen varit lite snäll. Fick tillbehör till köket, vinglas, armbandsklocka, pengar och förstås choklad! Fick nog mera men jag har så dåligt komihåg.
Till kvällen brummade vi iväg till Benjamins föräldrar. Där var även B.s faffa. Då blev det mat IGEN! Huh, vad mätt man var. Där blev det också julklappsöppning. Vi fick en videokamera :) Roligt att få rörliga minnen av Aron också och inte bara foton :)
Vi var där ganska sent så Aron vaknade nästa dag först halv 11 :D








Idag har jag lagat mat. Hittade receptet från K-markets reklamblad, men kan nog skriva receptet hit också :) !

Kyckling Enchilladas

1 pkt (8st) tortillas
450-500 g broilerstrimlor
1-2 msk olja
1 tsk salt
½ tsk svartpeppar
1 lök
1 paprika
1 brk bruna bönor
½ påse majs (frysta)
1 brk(315 g) salsadipp
1 brk(300 g) ostdipp
1 dl mjölk
10-15 st jalapeno skivor

1. Bryn kycklingstrimlorna i olja och smaksätt med salt och peppar. Flytta över strimlorna på ett fat.
2. Stek hackade löken i olja i några minuter. Tillsätt den tärnade paprikan,  avrunna bönorna, majsen, salsadippen och broilerstrimlorna. Låt sjuda under lock i fem minuter.
3. Fördela fyllningen på tortillabröden och rulla ihop. Flytta rullorna i en ugnsform skarven neråt.
Blanda ostdippen och mjölken, häll blandningen över tortillarullorna. Grädda i en 225 C ugn i 10 minuter. Stö över jalapeno skivorna. Servera med en sallad.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti