Pias Blogg

Pias Blogg

keskiviikko 28. maaliskuuta 2012

En trött Pia

Har haft det fullt upp idag. Dagen började lite före 8, då Aron vaknade. Ungefär klockan 8:45 skulle jag vara vid skolan, så före det ställde jag mig färdig och sedan fick Aron gröt och jag böt bort hans pyjamas till kläder.
Sedan åkte jag iväg med cykeln till skolan. Där skulle jag först skriva in mig i skolan tillbaka, eftersom jag har varit på mammaledigt. Efter det gick jag till specialläraren för att skriva mitt lärdomsprov. Altså för dom som inte vet vad lärdomsprovet är: Det är ett slutprov, typ uppsats. Där ska jag skriva om mitt yrkesprov som jag utförde för ca 1 år sedan. Till yrkesprovet skulle jag laga en meny med två förrätter och två varmrätter och en dessert. Och före det var det bl.a. planering..
Under tiden jag var i skolan hann jag skriva en sida på min uppsats. Om jag minns rätt så ska det vara allt som allt fem sidor. Nästa veckas onsdag skall jag på nytt till skolan och forstätta på lärdomsprovsskrivandet.
Efter skolan åkte jag direkt iväg till jobbet. Slutade klockan fem.  Det gick riktigt bra att vara i jobb idag, var inte alls trött efteråt.
Efter jobbet var jag hem en stund och sedan gick vi iväg med mamma och Aron till Citymarket och sedan till Prisma. Vid Citymarket köpte jag en blå vår/höstmössa åt Aron för endast 1 € :D Och sedan vi Prisma köpte jag en huppari åt mig från barnsidan i storlek 150 :D Bra då man e så liten så man kan också handla från barnsidan :P
Nåjaa, sen gick vi hem och nu sitter jag på datorn och Aron sover i mommos famn :)

Sov gott ! :)  ( Det kommer jag åtminstone att göra)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti