Pias Blogg

Pias Blogg

maanantai 26. maaliskuuta 2012

Matlagning på g

Vår morgon startade 07:35, som vanligt låg vi och "myste" (busade), ända till kvart över 8.
Aron åt sin gröt och lekte sedan ända till 10 och först då böt jag bort hans pyjamas och han fick kläder på sig :D Oftast brukar jag nog byta bort pyjamasen direkt vi vaknat. Efter det gick vi till butiken för jag skulle köpa ingredienser till en maträtt som min syster tipsat mig om. Receptet hittade hon från salt och peppar-bloggen. Och Aron somnade först när vi kom skuttandes tillbaka hem.

Matplatsens godaste kycklinggryta
till 4 portioner
3 kycklingfiléer
1/2 purjolök
1 tsk curry
salt
smör att steka i
1 hönsbuljongtärning
3 dl vatten
2-3 msk mango chutney
2 d creme fraiche
1 dl grädde
soja
2 mogna avokado, skurna i bitar
till servering:
ev. cashewnötter
ris
sallad
Skär kycklingen i små bitar och bryn dem i smöret. Strimla purjo och låt den fräsa med. Pudra över curry och salta. Tillsätt vatten, buljongtärning och chutney. Låt puttra en stund och tillsätt sedan creme fraiche och grädde. Smaka av med en skvätt soja. Ta grytan av plattan och rör ner avocadon.
Strö eventuellt över lite naturella cashewnötter. Servera med ris och en god sallad till.


Bilden är också tagen från bloggen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti