Pias Blogg

Pias Blogg

sunnuntai 15. huhtikuuta 2012

Ha ha ha

Moster och hennes familj är på lapplandresa så jag "sköter" kusinen Rasmus hamster Doris. Nåja, de rekommenderade att till natten sätta en sten i hamsterhjulet så att inte Doris ska börja springa mitt i natten. Nå, såklart hade jag glömt att lägga stenen i natt. Och när jag/vi just hade somnat, tror ni int att hon började springa.. Jag orkade såklart inte stiga upp. Och Benjamin blev irriterad på mig för han fick inte sovd.
Och oj vilket skratt jag fick  när Benjamin skulle försöka sätta stenen i hjulet! T.o.m. Aron vaknade när jag inte kunde sluta skratta. Doris skulle inte flytta på sig, utan skulle sitta i hjulet. Och B höll på och frågade mig om hamstrar biter och om de är giftiga. Och jag bara skrattade och skrattade. Nåja, till sist flyttade Doris på sig och B fick lagt stenen i hjulet och vi fick äntligen sova :D
Det om det. Aron sover som bäst. Och jag vet inte vad jag skall göra. Om jag skall ta i tu men disk- eller klädberget.. Men åtminstone skall jag nu först äta frukost.

Det ser ut att bli en solig dag. Kanske vi skulle orka oss ut en sväng idag. Ha de gott :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti